Underground

"- Potrzebowałbym raczej jakiegoś kopa niż usypiacza.
- Tornado Kaczyńskiego?
Wzruszyłem ramionami, wiãc dał mi do bigosu szklankę czegoś zielonego.
(...)
- Śmierdzi to trochę jak martwy od tygodnia Polak w ruinach Ostrawy, ale poza tym może być - powiedziałem i dopiero wtedy zdałem sobie sprawę, że serce mi zaczęło mocniej walić. Gdybym przed chwilą był zmęczony i odczuwał potrzebę spania, to teraz pewnie musiałbym pobiegać jak chomik w kołowrotku.
- Głuptasie, w Ostrawie martwi byli tylko Czesi - uśmiechnął się krzywo.
(...)
- Ej, a myślałeś nieraz o tym, co się dzieje w Polsce? Nie martwi cię to, że nikt z nas tak naprawdę nie wie, co jest tam na zewnątrz za tymi wszystkimi bojowymi dronami? - spytałem go.
- Ech, przemawia przez ciebie Tornado Kaczyńskiego. Polska to stan umysłu, jest wszędzie, gdzie jestem ja. Mam w dupie, co się dzieje w Warszawie. Tutaj mam swój interes i swoich lojalnych klientów. A ty mi wisisz dwie korony - zaśmiał się. Dałem mu trzy i ruszyłem do metra."

Jeśli mam być szczera to początkowo jak zaczęłam czytać strasznie mi się ta książka nie podobała. Nie mogłam się wkręcić w akacje a zachowanie głównego bohatera mnie denerwowało. Jednak kiedy odłożyłam ją na jakiś czas i ponownie do niej wróciłam to muszę powiedzieć, że była to naprawdę fajna książka. Wiem, że wiele osób nie lubi tego określenia, ale ja uważam, że ono wcale nie jest złe. Określa książkę, która nie była wybitna ani nie jest czymś, czego nie da się czytać. W "Underground" została wykreowany bardzo ciekawa wizja przyszłości. Sama akcja dzieje się w Pradze w roku 2107. Jest to książka w klimatach cyberpunkowych więc znajdziemy w niej przeróżne modyfikacje ciał oraz nowości technologiczne. W historię wplecione jest ciekawy wątek kryminalny. Co trzeba zaznaczyć nie jest to książka dla dzieci. Ze względu na język i brutalność powiedziałabym, że raczej dla dorosłych. Tak jak wspomniałam była to ciekawa lektura i myślę, że chętnie sięgnę po drugi tom

Komentarze

Popularne posty